Opptak fra NKUL temadag:
Hvorfor VR i klasserommet?

Tirsdag 23. november 2021

Initiativ til denne «NKUL temadagen: Hvorfor VR i klasserommet» kom fra Kim Nilsen Aaberg og Terje Pedersen, som sammen med lærere og elever fra sine respektive skoler, viste hvorfor det kanskje ikke er så vrient å ta i bruk VR i undervisningen som man kanskje skulle tro.

Velkommen

Haakon Aasprong
Prosjektleder NKUL, NTNU

VR i klasserommet – hvordan komme i gang?

Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune

Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune

Sesjon 1A

Grafiske noveller og VR

Maren Fredriksen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune

 

Sesjon 1B

FrameVR for elever og foresatte

Jonatan Bertelsen Thiesen
Elev og VR-produsent, Follese skole, Askøy kommune

 

Sesjon 1C

Møt verden i VR

Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune

16:45 – 16:50 Kort pause

Utstillerseminar 1A

Scandec:
Fleksibel skole-VR i én løsning

Lars Persen
Pedagogisk leder, Scandec

Utstillerseminar 1B

Breach VR:
Creative Collaboration in Education

Are Akselsen & Gabriel Kapellmann
Reality Engineers, Breach VR

 

Utstillerseminar 1C

Frame VR:
Teaching in the Metaverse

Gabe Baker
Product Manager, Frame

Sesjon 2A

VR og matematikk – Jurassic World Aftermath

Sigrid Sjåstad
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune

 

Sesjon 2B

Styr din egen stjerneflåte

Elever ved Rothaugen skole

 

Sesjon 2C

VTS – et møte med museum

Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune

 

Hvorfor VR i klasserommet?

Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune

Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune