Opptak fra NKUL temadag:
Hvorfor VR i klasserommet?
Tirsdag 23. november 2021
Initiativ til denne «NKUL temadagen: Hvorfor VR i klasserommet» kom fra Kim Nilsen Aaberg og Terje Pedersen, som sammen med lærere og elever fra sine respektive skoler, viste hvorfor det kanskje ikke er så vrient å ta i bruk VR i undervisningen som man kanskje skulle tro.
Velkommen
Haakon Aasprong
Prosjektleder NKUL, NTNU
VR i klasserommet – hvordan komme i gang?
Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune
Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune
Grafiske noveller og VR
Maren Fredriksen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune
FrameVR for elever og foresatte
Jonatan Bertelsen Thiesen
Elev og VR-produsent, Follese skole, Askøy kommune
Møt verden i VR
Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune
16:45 – 16:50 Kort pause
Scandec:
Fleksibel skole-VR i én løsning
Lars Persen
Pedagogisk leder, Scandec
Breach VR:
Creative Collaboration in Education
Are Akselsen & Gabriel Kapellmann
Reality Engineers, Breach VR
Frame VR:
Teaching in the Metaverse
Gabe Baker
Product Manager, Frame
VR og matematikk – Jurassic World Aftermath
Sigrid Sjåstad
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune
Styr din egen stjerneflåte
Elever ved Rothaugen skole
VTS – et møte med museum
Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune
Hvorfor VR i klasserommet?
Kim Nilsen Aarberg
Lærer, Follese skole, Askøy kommune
Terje Pedersen
Lærer, Rothaugen skole, Bergen kommune