
Innhold fra NKUL 2022
På denne siden har vi samlet det vi har av presentasjoner og opptak fra NKUL 2022 som vi har fått tillatelse til å dele åpent.
Onsdag 11. mai
Åpningsplenum
Åpningsplenum med keynoteforedrag ved representanter fra GrunnDig
Sesjon 1
S1D: Business as usual for nettskolene i koronaperioden
Torkil Valla & Wenche Rolandsen
Sesjon 2
S2B: Ufrivillig skolefravær – om å utnytte elevens interesser for å skape mestring
Maren-Johanne Nordby & Hedda Tjäder
S2D: Bærekraftig utvikling gjennom tverrfaglig arbeid
Ingvild Vikingsen Skogestad & Monica Berntsen
S2E: Programmering og utforskning i realfag – undervisningsopplegg og forskning
Ellen Egeland Flø
S2H: Læringsløyper – kompetanseutvikling med 1:1-dekning av digitale enheter
Arne Bergan, Marie Ydstie Olafsen, Elena Christine Bowitz Granaas, Eirik Holth Johannessen, Cahtrine Pedersen & Frida Felicia Vennerød-Diesen
Plenum 2
Keynote: Digital dømmekraft – hva betyr det for deg som lærer?
Leonora Onarheim Bergsjø
Torsdag 12. mai
Verksted 1
V1F: Spillpedagogene Live – «Men hva i svarte er egentlig et dataspill?»
Anine Ludviksen, John Arne Gaard Nilsen, Jørund Høie Skaug, Aleksander Husøy & Odin Nøsen
V1G: Analoge og digitale Escape Room. Utforsking av opplevingar og læring
Håvard Krøvel-Velle
V1I: Elbilsimulator og bruk av Arduino selvkjørende biler i undervisning
Diti Berisha & Tom Reppesgård
Verksted 2
V2A: Innhøsting av elevdata – til nytte og besvær?
Lene Karin Wiberg, Brian Jørgensen, Eirin Lauvset & Jeanette Samuelsen
V2C: Teknologistøttet læring
Magnus Nohr
V2F: Spillkino i klasserommet – Spillformidling på den beste og billigste måten
Odin Nøsen & Jørund Høie Skaug
V2I: Lær å lage egne interaktive 360-opplevelser
Tom Knudsen & Eivind Sehested Zakariassen
Sesjon 3
S3A: Ny digital løsning for veileder til kvalitet i læremidler
Torill Sommerlund & Bjørn-Håkon Solberg
S3B: Hvordan kan læringsteknologi støtte opp under god vurderingspraksis?
Knut Madsbakken
S3C: Elevprodusert podkast: Hvorfor og hvordan?
Hanne Kristin Dypedal
S3D: Å tenke utenfor bok(s)en
Ingvild Vikingsen Skogestad
S3H: Intern kompetanseutvikling er god kompetanseutvikling
Øystein Gilje, Cecilie Warholm Ferraiolo & Henrik Instebø
Fredag 13. mai
Sesjon 4
S4A: DigSkole – samskaping i praksis
Mari-Ann Letnes, Cecilie Skaalvik & Kenneth Nordgård
S4B: Legg til rette for lesing med enkle tastetrykk
Gitte Gjersdal & Elisabeth Høyer