NKUL 2022
Program fredag 13. mai
Målgruppesymboler
= Grunnskole 1-7
= Grunnskole 5-10
= Videregående skole
= Lærerutdanning
= Skoleeier/-leder
= IKT-ansvarlig
= Grunnskole 1-7
= Grunnskole 5-10
= Videregående skole
= Lærerutdanning
= Skoleeier/-leder
= IKT-ansvarlig
Kapasitet
Tallet angir maks. antall deltakere.
Strømming til konferanseportalen
Sesjoner/verksted som filmes og strømmes til konferanseportalen er markert med en asterisk ved siden av romnummeret.
09:00 – 09:45 Utstillerseminar-parallell 3
Kopinor: lærere i spagat
Stig Erlend Kvinge
Lærer og lærebokforfatter
Hege Lunde
Kommunikasjonssjef, Kopinor
Transponder: Lag timeplan med kunstig intelligens
Anders Nederhoed
Transponder
Google for Education: Vår visjon om fremtidens klasserom
Jesper Knoop-Henriksen
Head of Google for Education, Norge
Alexandra Ahtiainen
Head of Google for Education, Northern Europe
Showbie: Fortellinger fra nordiske klasserom
Johnny Gangsøy
Director, Showbie Nordics
Elin A. Hofstad
Learning Specialist, Showbie Nordics
Jørgen Holmstrøm
Partner Manager, Showbie Nordics
Eduplaytion: Matematikkspillet Numetry: Er spillbasert læring fremtidens undervisningsform?
Endre Natvik & Håvard Tjora
Eduplaytion AS
Campus Inkrement : Variert matematikkundervisning – enkelt og inspirerende (1.-10. trinn)
Karina Velten
Campus Inkrement
Stortinget: formidling om, for og gjennom demokratiet
Kari Ytterhus & Håvard Knoff
Stortingets seksjon for besøk og formidling
09:45 – 10:15 Pause
10:15 – 10:55 Parallelle sesjoner 4
DigSkole – samskaping i praksis
Mari-Ann Letnes & Cecilie Skaalvik
Institutt for lærerutdanning, NTNU
Robert Øyum-Jakobsen
Utviklingsveileder, Trøndelag sørvest oppvekst
Kenneth Nordgård
Rektor, Knarrlagsund oppvekstsenter
Legg til rette for lesing med enkle tastetrykk
Gitte N. Gjersdal & Elisabeth Høyer
Oslo voksenopplæring, Nydalen
Et matematisk lydbilde: forstå dype strukturer i matematikk gjennom musikk
Sigrid Sjåstad
Rothaugen skole, Bergen kommune
Ikke gjør det kleint! Seksualitet på timeplanen, hvordan og hvorfor?
Helene Grotle
Bodø videregående skole
Vibeke Klungland & Karl Henrik Aanensen
NDLA
Digitalt økosystem for grunnopplæringen
Kristian Bergem
Utdanningsdirektoratet
Gone Home og Moxie: Spill og film som kulturuttrykk
Ingrid Elise Hamm & Malin Sandsmark
Nordahl Grieg videregående skole
Utforskende og opplevelsesbasert læring med virtuell virkelighet i KRLE-faget
Martin Smith-Gahrsen
UiA
Med en ny dings i sekken – den digitale overgangen
Marianne Hagelia & Stine Brynildsen
HiØ
NKUL skaperverksted
Vitensentrene, skaperlærere, selvstendige skaperveiledere & Skaperskolen
10:55 – 11:15 Pause
11:15 – 11:45 Utstillerseminar-parallell 4
NTNU VIDERE: CyberSmart. Hvordan få ungdom cybersmarte på yrkesfag
Bodil Grødem
Prosjektleder CyberSmart, NTNU & lektor, Godalen vgs
Ronny Sele
Adjunkt, Godalen vgs
LearnLab: Hvordan benytte digitale ressurser for å skape dybdelæring og elevinvolvering?
Yngve Lindvig, Erlend Kobro & Jarl Inge Wærness
LearnLab
Aski Raski: Systematisk trening for tidlig leseutvikling
Ingunn Vatshelle Bratberg
Kursansvarlig, Aski Raski
Aschehoug: Aschehoug Univers – alle fag og alle trinn i vårt læringsunivers
Katrine Ajer & Anne Smedstad
Aschehoug
Aftenposten Junior Skole: Hvordan forklarer vi verden til barn?
Mari Midtstigen
Aftenposten Junior
Enable AS: Årshjul som app i Teams og nyheter i Zokrates
Jan Helge Akersveen & Gry Berg Andersen
Enable AS
IST Group: Trenger vi å sende med matpakke i dag?
Åsmund Eriksen
Solutions Manager, IST
Wittario: Hvordan øke engasjement for læring gjennom bevegelse og spillmekanikk?
Bjørn Chistensen
Wittario
Magisk Kunnskap AS: Skap magi i det flerspråklige klasserommet!
Tone Evensen
Magisk Kunnskap AS
11:45 – 12:00 Pause
12:00 – 13:15 Avslutningsplenum
Keynote: En skjerm er ikke en scene
Jo Røislien
Forsker, forfatter og formidler. Professor ved Universitetet i Stavanger
Les mer om dette plenumsforedraget
Rom: R1 (med videooverføring R5 & R7)*