NKUL 2023
Program onsdag 10. mai
Målgruppesymboler
= Grunnskole 1-7
= Grunnskole 5-10
= Videregående skole
= Lærerutdanning
= Skoleeier/-leder
= IKT-ansvarlig
= Grunnskole 1-7
= Grunnskole 5-10
= Videregående skole
= Lærerutdanning
= Skoleeier/-leder
= IKT-ansvarlig
Kapasitet
Sesjoner/verksted med begrenset kapasitet er angitt slik:
Tallet angir maks. antall deltakere.
Strømming til konferanseportalen
Sesjoner/verksted som filmes og strømmes til konferanseportalen er markert med en asterisk ved siden av romnummeret.
09:00 – 10:00 Registrering
11:30 – 12:30 Lunsj
12:30 – 13:00 Parallell: sesjoner 1
Lær svømming og livredning med svømmeappen «Water Competence»
Egil G. Gjølme
Borgar Ness
Gratis ressurser til programmering i klasserommet? Javisst, har vi det!
Mari Kisfoss
Laura Svenheim
Bruk av VR for å fremme muntlighet og god underveisvurdering.
Sverre Aa Ulldalen
Christopher Ovalle
Hvordan kan Minecraft brukes til inkluderende undervisning?
Jon Erik Liebermann
Lars Petter Østrem
Kontrafaktisk litteratur – Animal Farm som bok og spill
Aleksander Husøy
Malin Sandnesmark
Algoritmiske uker på barneskole – elever med stort læringspotensiale
Synnøve Hjertaker
Pia Mæland
Karianne Garnes
13:10 – 13:30 Pause
13:30 – 14:00 Parallell: Utstillerseminarer 1
De ulike utstillerseminarene annonseres senere
14:00 – 14:30 Pause
14:30 – 15:00 Parallell: sesjoner 2
Skolen digitaliseres –men hva må en lærer egentlig kunne?
Martin Smith-Gahrsen
Cathrine Tømte
Barn og filosofi i en digital tidsalder
Ståle Skagen
Geir Valøen
Ilabekken barnehager
Digital praksis som utgangspunkt for utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanse
Tonje Hilde Giæver
Universell utfordring eller universell utforming?
Eva Bratvold
Magnus Nohr
Kildekritikk på visuell informasjon: ta feeden inn i klasserommet!
Vilde Kaasen Krogsrud
15:10 – 15:30 Pause
15:30 – 16:30 Plenum 2
Anna Tebelius Bodin
Les mer om dette plenumsforedraget
Rom: R1 (med videooverføring R5 & R7)*