Presentasjoner fra NKUL 2017 (arkiv)
Video
Sesjon 1
1A: Levende samfunnsfag og KRLE
Vibeke Omberg
1C: Elevaktiv læring med digitale hjelpemidler
Magnus Nohr
1F: Bli med på en vandring gjennom Rothaugen skole sitt prosjekt med å skape en undervisning som både engasjerer og motiverer elevene.
Anne-Marit Selstø Rathke, Terje Pedersen, Linn-Merethe Kibsgård Godfrey
Sesjon 2
2A: QR koder som pedagogisk verktøy
Roger Rosmo
Stig Mårstad
2B: IOP-LOGG – Et digitalt planleggingsverktøy for enklere og mer systematisk arbeid med IOP
Grethe Larsen
Katrine Munkejord Hemnes
2C: DIM-Fremtidens digitale matematikkundervisning?
Inga Kjebekk
Anne Berit Fuglestad, Evert Dean
2D: Fra konsument til produsent – digital didaktikk i praksis
Simen Spurkland
2E: Hva innebærer profesjonsfaglig digital kompetanse for lærere?
Marijana Kelentrić
Ann-Thérèse Arstorp
2F: Kunnskapsbyen i Vest – Skole-næringslivssamarbeid i region Vest
Per Aarsand, Andreas L. Nordeide
2G: My God – it’s full of games! Hvordan lykkes med spill i skolen
Odin Nøsen
Tobias Staaby
2H: Hvordan ruste elevene for rett utdanningsvalg? Faget utdanningsvalg – digitalt tilbud innhold og oppgaver
Ellen Marite Fagerli
Sesjon 3
3A: Digital innovasjon i musikklinjefag
Elisabeth Dalen
3C: Lek krever hardt arbeid
Kristine Ask
3E: Mediegrafi – et verktøy for dybdelæring og refleksjonskompetanse i mediefag
Daniel Schofield
3G: Med Digg læring inn i framtidsskulen
Ingvild Vikingsen Skogestad
3H: Programmering i barneskolen med ungdomsskoleelever som lærere
Brian Jørgensen, Bjarte Rørmark
Sesjon 4
4A: How to motivate your students
Jason Ready
4B: STL+ en revolusjon innen lese- og skriveopplæringa
Thomas Braut
4D: Hva er digital dømmekraft
og hvorfor trenger vi det?
Karoline Tømte
4F: Sikkerhet og personvern i skole og klasserom
Harald Torbjørnsen, Tommy Tranvik
4G: Blogging i skolen
Arild Nordengen
Verksted 1 og 2
1A/2A: Kreativ programmering med micro:bit
Vibeke Guttormsgaard
Kristine Sevik
1B/2B: Scratch-programmering i norsk og matematikk på barnetrinnet
Stig Halvorsen
V1H: Humanistskolen – Norges mest unike ungdomsskole
Nina Fjeldheim
V1I: Hva gir god læring i det teknologitette klasserommet? NDLA ser tilbake på ti år med åpne digitale læringsressurser
Øivind Høines
V2H: Helthetlig planlegging av digital undervisning – A til Å
Eva Bratvold