Presentasjoner fra NKUL 2016 (arkiv)
Video
Plenum
Navigate Learning
Prasad «Pram» Ram
The future of learning: Digital, distributed, and data-driven
George Siemens
Sesjon 1
1A: Lær blant trær – 23 tips for mer motiverende undervisning
Anders Baumberger
1C: Heimdall’s Quest – Motivational Classroom System
Jason Ready, Karl Arne Dalsaune
1F: Lær kidsa koding
Tjerand Silde
Sesjon 2
2F: Webinarer – Kompetanseheving for lærere
Christian Johnsen, Torill Evy Thune, Kjetil Bratheland
2H: Visjoner om framtidig læring – Adaptiv læring
Alexander Even Henriksen
Sesjon 3
3B: Norske elevers digitale ferdigheter – Funn fra ICILS-undersøkelsen
Ola Berge, Ove Hatlevik
3C: Fra muntlig til digital fortelling
Marianne Undheim
3F: Hvordan hente ut gevinster på kommune- og skolenivå gjennom profesjonell IKT-drift?
Anna Borg, Tommy Tranvik, Harald Torbjørnsen
Vår erfaring med bruk av iPad i tilrettelagt opplæring
Elin A. Østmo, Anita Frydenlund
Sesjon 4
4C: Chromebook og google apps for education – Hva må vi si farvel til og hva har vi vunnet?
Odin Nøsen, Chrstian Bøhn, Leif Cato Gjershaug, Terje Vullum
4D: Samarbeid skole-næringsliv. Fra klasserom til «real life»
Sigmund Brenna
4E: Autentiske læringssituasjoner
Halvdan Haugsbakken
4F: Digital studieteknikk
Magnus Nohr
4G: Hvordan kan digital dømmekraft bidra til godt læringsmiljø
Karoline Tømte
4H: Kodeløypa
Sofia Papavlasopoulou
Sesjon 5
5D: Fremtidens skole – hva forventes av fremtidens lærere?
Ann Michaelsen, Benedicte Gjessing Sundt, Mohamed Abdirahman Awil
Pedagogisk bruk av Office 365 i yrkesfagopplæringen (TIP) og studiespesialiserende (Realfag)
Ørjan Andersen, Gaute Øvrebekk